tisdag, december 01, 2009

Moster knäcker!

Mamma och jag bakade saffranssnurror och lussekatter hemma hos oss
Min hemmagjorda adventsljustake från förra året



Klockan är alldeles strax nio och jag har gjort julens första knäck. Det brukar alltid bli ett antal omgångar, eller iallafall var det så när jag bodde i Lillån. Det är kul att ha sitt eget hem att pyssla i och det blir extra påtagligt såhär vid advent då man inser att man verkligen måste börja bygga upp från skratch. Det går inte att gå ner i förrådet och gräva efter någon fin kruka, eller den där fina ljusstaken. Knäckkastrullen diskar sig inte själv (okey, jag diskade också den ibland men min mamma är sådär extra super snabb på att ta hand om disk och expert på allt kletigt och fastbränt) och det finns ingen (läs: pappa) som äter upp knäckklubborna (det är klubbor som man gör av den knäck som alltid sitter kvar i kastrullen, man tar en smörkniv och skrapar kastrullen och vips: en knäckklubba!).

Jonathan är på körövning inför julspelsövningen. Redan nästa vecka är det premiär och jag kan verkligen inte förstå att det redan är dags igen. Julspel är något jag alltid ser fram emot hela året, det är något väldigt speciellt med alla övningar, alla underbara människor som engagerar sig och allt folk som kommer och får höra julevangeliet. Jag får också förmånen att göra det jag älskar - spela teater och sjunga!

Jag har också äntligen blivit moster till undeverket Valter. Han är så otroligt fin och jag längtar tills jag får träffa honom! Just nu ber jag att Gud ska vaka över honom och hans föräldrar eftersom några komplikationer gör att de ännu inte får komma hem. Men snart ska vi ses!

7 kommentarer:

Hanna sa...

Åh grattis! Hur går det för dem? Kommer allt bli bra? Det blir det i Jesu namn!
Kram

Anna Karlsson sa...

Allt är bra nu! Och snart får de äntligen komma hem! Tack Jesus!!

Turana sa...

Du verkar ha fint kök ser jag. Stort och ljust.

Linda Wall sa...

Dags att uppdatera?

free blog tips sa...

This looks extremely delicious, I want some!

fun blog sa...

Looks very yummy :)

eLCahyo sa...

If i see this Post, I feel so Hungry,,, :D